Skip to content

Ogólne atorwastatyny i koszty opieki zdrowotnej

1 miesiąc ago

439 words

W artykule Perspektywa generycznych atorwastatyny i kosztów opieki zdrowotnej, Jackevicius et al. (Wydanie 19 stycznia) 1 odnosi się do umów, które zawarliśmy z firmą Pfizer z planami zdrowotnymi i osobami zarządzającymi świadczeniami aptecznymi, aby zapewnić pacjentom dostęp do Lipitor w 180-dniowym okresie po utracie wyłączności rynkowej. Pytają czy umowy te zniechęcą producentów leków generycznych do konkurowania na rynku atorwastatyny .
Wierzymy, że nasze programy (program Lipitor for You i strategie kontraktowania Lipitor z płatnikami i aptekami detalicznymi) zwiększają konkurencję, umożliwiając pacjentom i płatnikom dostęp do markowego Lipitora po koszcie niższym lub równym kosztowi produktu generycznego w ciągu 180 dni. w okresie następującym po utracie wyłączności rynkowej. Oprócz Lipitor dostępne są również ogólne alternatywy dla Ranbaxy i Watson. Po upływie 180 dni spodziewamy się, że na rynek wejdzie wiele dod atkowych leków generycznych, a koszty produktów generycznych znacznie spadną.
Doceniamy skupienie się na sposobach bezpiecznego i skutecznego ograniczania kosztów w amerykańskim systemie opieki zdrowotnej. Uważamy, że robimy to właśnie poprzez wprowadzenie większej konkurencji na rynku wcześniej niż miało to miejsce bez naszych programów.
William C. Kennally, III, BS
Pfizer, Peapack, NJ
william.c. com
Pan Kennally informuje, że jest regionalnym prezesem – Ameryka Północna, Dział Biznesu Produkcji, Pfizer. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem.
1 Odniesienie1. Jackevicius CA, Chou MM, Ross JS, Shah ND, Krumholz HM. Ogólna atorwastatyna i koszty opieki zdrowotnej. N Engl J Med 2012; 366: 201-204
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Silny rynek leków generycznych jest konieczny, jeśli cena generycznej atorw astatyny spadnie po sześciomiesięcznym okresie wyłączności dla pierwszej wersji generycznej, kiedy inne ogólne produkty atorwastatyny będą mogły wejść na rynek. Konkurencja z kilku produktów generycznych jest tym, co podniesie cenę generycznej atorwastatyny do oczekiwanego poziomu od 20 do 25% ceny oryginalnego markowego produktu. 1. Nagrodzimy firmę Pfizer za jej zaangażowanie w większą konkurencję pomiędzy produktami generycznymi na rynku. , w tym decyzje dotyczące dalszego udzielania pacjentom dostępu do leku Lipitor w konkurencyjnej cenie oraz dostarczania Watsonowi zatwierdzonej generycznej wersji atorwastatyny.
Cynthia A. Jackevicius, Pharm.D.
Western University of Health Sciences College of Pharmacy, Pomona, Kalifornia
edu
Harlan M. Krumholz, MD
Yale University School of Medicine, New Haven, CT
Od czasu publikacji artykułu autorzy nie zgłaszają żadnego potencjalnego konfliktu interesów.
1 Odniesienie1. Ogólna konkurencja i ceny leków. Silver Spring, MD: Food and Drug Administration (www.fda.gov/AboutFDA/CentersOffices/OfficeofMedicalProductsandTobacco/CDER/ucm129385.htm).

[przypisy: olejki do włosów, olejek rycynowy, olejek moringa ]

Powiązane tematy z artykułem: olejek moringa olejek rycynowy olejki do włosów